Egyre nő a közösségi oldalak befolyása
Egyre többen mennek fel elsősorban azért az internetre, hogy valamelyik közösségi hálót használják. A közösségi média és a blogok használói aktívabban élnek, vásárolnak és nyilvánítanak véleményt, mint az átlagos internetezők - derült ki egy kutatásból.
Tíz nagy országban vizsgálták a web használatát, és megállapították, hogy leggyakrabban az internetezés fő célja mindenütt vagy csatlakozás valamelyik közösségi hálóhoz vagy a blogolás. Ez a két tevékenység viszi el a netezéssel töltött idő legnagyobb részét - írja a Nielsen piackutató vállalat új jelentésében. A vizsgált tíz nagy országban a közösségi hálók és blogok elérik az aktív internethasználók háromnegyed részét. (A vizsgált tíz ország: Németország, Olaszország, Svájc, Franciaország, Spanyolország, Nagy-Britannia, USA, Japán, Brazília, Ausztrália).
Például az USA-ban idén májusban 140 millióan mentek fel a Facebookra, és összesen 53 milliárd percig használták. Ez azt jelenti, hogy mindegyikük átlag hat órán át Facebookolt egy hónapban. A használat időtartamát tekintve a Facebook megelőz minden más web oldalt. Összességében az amerikaiak internetezéssel töltött idejének majdnem egynegyed részét viszik el a közösségi hálók vagy a blogok.
Németországban a weboldalak típusai közül a közösségi hálókat és blogokat használják legtöbb ideig az internetezők. Ez idén májusban 12,7 milliárd percet jelentett.
Kiemeli a Nielsen jelentése, hogy a közösségi média használóinak 40 százaléka mobiltelefonjáról internetezik. A közösségi hálók használóinak száma főleg az 55 éven felüliek révén növekszik, akik inkább mobil internetezők.
A felnőttek 70 százaléka vásárol
Habár több nő néz videót a neten, mint férfi, utóbbiak az intenzívebb használók. A férfiak ugyanis sokkal több videót néznek meg, és jóval hosszabb időt töltenek vele, mint a nők.
A közösségi hálók felnőtt használóinak 70 százaléka vásárol online. Így közöttük az online vásárlás 12 százalékkal valószínűbb, mint az átlagos felnőtt internetezők körében.
Ahogyan növekszik a közösségi média, illetve használóinak befolyása a közvéleményre, úgy válik egyre fontosabbá a hagyományos médiumok, kiskereskedők, márkagyártók és hirdetők számára, hogy megértsék, milyen módon használják és osztják meg fogyasztóik szegmensei az oldalak tartalmait. (FN)